ambit
06.09.2018

Porównanie gwarancji na dachówki ceramiczne

Sprawdzanie jakości dachówki ceramicznej (fot. Laumans)
Najczęściej porównywane gwarancje na dachówki, dotyczą z całą pewnością dachówek ceramicznych. Jest to produkt z wyższej półki i naturalnie oczekujemy od niego ponad przeciętnej jakości.
To jest część artykułu Kilka słów o gwarancji na pokrycie dachowe. Jeżeli jeśli jeszcze go nie czytałeś, warto zacząć właśnie tam.

Jak czytać tabelę porównawczą?

Zwracam uwagę przede wszystkim na to, że wyłączenia z gwarancji zaznaczono tylko wtedy, kiedy producent o nich napisał wprost w dokumencie gwarancyjnym. To, że inny producent nie napisał, nie oznacza wcale, że gwarancji na to udzieli. Wystarczy zwrócić uwagę na trzy sprawy w każdej gwarancji:
- odniesienie do zaleceń producenta lub instrukcji montażu,
- odniesienie do odpowiednich norm dot. montażu (żaden z producentów, który się na nie powołał, nie wskazał ich konkretnie),
- odniesienie do normy PN-EN:1304.
Każde z powyższych odniesień niejako rozszerza treść gwarancji. Krótko mówiąc, jeśli producent gwarantuje, że dachówka jest zgodna z normą PN-EN:1304, to automatycznie przewiduje ona dopuszczalne wady powstałe w trakcie transportu, naturalne odbarwienia i wady wizualne nie mające wpływu na funkcjonalność. Jeśli w gwarancji producent odnosi się do zaleceń producenta, wystarczy zajrzeć w dowolną instrukcję, aby przekonać się, że wentylacja połaci dachowej jest niezbędna - czyli nie trzeba o tym wspominać w gwarancji.
ProducentBraasCreatonHeritageKoramicLaumansMeyer-HolsenRöben
Gwarancja na mrozoodporność30 lat50 lat *Dożywotnia *30 lat30 lat50 lat30 lat
Pokrycie kosztów transportu30 lat5 lat5 lat5 lat30 lat50 lat5 lat
Pokrycie kosztów wymiany10 lat5 lat5 lat5 lat5 lat40 lat5 lat
Pokrycie kosztów wymiany materiałów pomocniczychbrak danych *brak danych5 latbrak danychbrak danych40 latbrak danych
Gwarancja wg zgodności z normą PN-EN 1304TakTakNieTakTakNieTak
Dodatkowe uwagi* - gwarancja systemowa - w przypadku zakupu oryginalnych akcesoriów Braas, cały system dachowy (w tym materiały pomocnicze) jest objęty gwarancją 15 lat.* - standardowo 5 lat, 50 lat po rejestracji zakupu przez internet w terminie 2 lat od daty zakupu* - dla pierwszego Nabywcy, lub 30 lat od daty zakupu    
Czy podlegają gwarancji uszkodzenia spowodowane...BraasCreatonHeritageKoramicLaumansMeyer-HolsenRöben
- przez klienta lub osobę trzecią (uszkodzenia mechaniczne)Nie Nie   Nie
- samodzielną naprawą lub przeróbkąNieNieNie    
- w wyniku niewłaściwego zamontowania lub niezgodnie z przeznaczeniemNieNieNieNie  Nie
- przez siłę wyższą (grad, burza, huragan, trzęsienie ziemi, powodzie, pożary, wyładowania atmosferyczne)NieNie Nie NieNie
- w wyniku działania czynnika mechanicznego (np. zalegający śnieg, gałęzie drzew)NieNie    Nie
- w wyniku działania czynnika chemicznego (np. agresywne środki czyszczące)NieNieNie   Nie
- brakiem wentylacji dachu Nie Nie  Nie
Czy podlegają gwarancji dachówki...BraasCreatonHeritageKoramicLaumansMeyer-HolsenRöben
- ułożone niezgodnie z zasadami sztuki budowlanej / rzemiosła dekarskiegoNie Nie    
- ułożone niezgodnie z odpowiednimi normami (brak odniesienia jakimi)Nie  Nie   
- ułożone niezgodnie z zaleceniem producentaNieNieNieNie   
- do których zastosowano inne niż oryginalne akcesoria dachowe Nie     
- posiadające naturalne odbarwienia i różnice w kolorze NieNie    
- posiadające wady powstałe w trakcie transportu   Nie   
- posiadające wady wizualne nie mające wpływu na funkcjonalnośćNie      
Wymagane dokumentyBraasCreatonHeritageKoramicLaumansMeyer-HolsenRöben
Dowód zakupu lub rachunek za wykonaną usługę w ramach której nabyto dachówkęTakTakTakTakTakTakTak
Dokument gwarancyjny lub dowód potwierdzający montaż przez wykwalifikowany podmiot (dekarz)TakTak Tak   
Czas na powiadomienie od momentu stwierdzenia wady14 dni14 dni7 dni28 dnibrak danychbrak danychNiezwłocznie
Pozostałe uwagi Zastosowanie innych niż oryginalne akcesoria dachowe całkowicie wyłącza gwarancję.   Gwarancja dostępności produktu przez 20 lat od daty odbioru z fabryki.W razie wymiany należy przygotować dach na własny koszt (np. zdemontować solary)
W przypadku dachówek ceramicznych, wszyscy wielcy producenci opierają swoją gwarancję na normie PN-EN 1304. Z jednej strony norma jest bardzo restrykcyjna, z drugiej natomiast bardzo liberalna. Warto wiedzieć, że norma, z racji tego, że dotyczy produktów naturalnych, dopuszcza różnice w kolorach i odcieniach. Reguluje ona także kwestie krzywizn dachówki i o ile zbadanie krzywizn wydaje się oczywiste, to sama procedura pobierania próbek do badania wcale taka oczywista nie jest. Warto mieć to na uwadze, jeśli mamy wątpliwości co do jakości dachówki.
Ciekawostką i zarazem atrakcyjnym dodatkiem do gwarancji na dachówkę jest gwarancja systemowa Braas. Jest to jedna gwarancja, jednego producenta na cały dach. Długość gwarancji na pozostałe elementy systemu jest ponadprzeciętna, należy jednak spełnić szereg wymagań, tzn. zakupić oryginalne akcesoria oraz skorzystać z usługi certyfikowanego dekarza. 
Czymś zupełnie innym jest gwarancja dostępności produktu przez 20 lat od momentu zamówienia. Tylko jeden producent gwarantuje, że w razie konieczności, będzie można domówić dachówkę przez 20 lat od momentu zamówienia. 
Zaskakujący jest również zapis w gwarancji Creaton, gdzie producent pisze, że zastosowanie akcesoriów nie pochodzących od gwaranta jest równoznaczne z utratą całości uprawnień z gwarancji. Producent tłumaczy to nieautoryzowanym przetwarzaniem wyrobów marki Creaton - opatrzonych logotypem Creaton, jednak nie pochodzących od producenta. W pełni zrozumiałe jest, że producent nie będzie odpowiadał za nie swoje wyroby, pytanie tylko czy utrata całości uprawnień to nie przesada? Jako autoryzowany dystrybutor produktów marki Creaton, z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeszcze się nie zdarzyło żadnemu z naszych klientów, aby producent odmówił mu gwarancji z powodu tego zapisu. Niestety stosunkowo często trafiają do nas zaniżone oferty z nazwą produktu oryginalnego, a na dachu pojawia się produkt nieoryginalny. Kontrowersyjny zapis w gwarancji sprawia, że klienci zwracają uwagę na oferty, gdzie cena na niektóre akcesoria jest podejrzanie niska. Czy kupilibyśmy złoto albo perfumy w okazyjnie niskiej cenie, czy może zapaliłaby się nam lampka ostrzegawcza? Jak widać, wiedza na ten temat może okazać się korzystna również dla klienta.
Warto zwrócić uwagę, że niektóre gwarancje producenta mają bardzo mało treści i nie wzbudzają naszych podejrzeń. Jesteśmy pełni entuzjazmu i nie zapala nam się lampka ostrzegawcza. Czy powinna? Zbyt prosta treść gwarancji nie daje nam pewności co tak właściwie gwarancja obejmuje, a czego nie. W takiej sytuacji w razie problemów z dachówką możemy być zdani na łaskę producenta niż skutecznie dochodzić swoich praw.
Podsumowując, każdy z producentów ma w gwarancji coś co go wyróżnia. Jak się przekonaliśmy, diabeł tkwi w szczegółach. Warto przed decyzją skonsultować zakup z ekspertem. Po ponad 25 lat doświadczenia w dachach jesteśmy w stanie podpowiedzieć, które dachówki są szczególnie warte polecenia. Są to produkty najczęściej wybierane przez klientów i tym samym doskonale sprawdzone przez nas rozwiązania. Nie bez powodu są to zazwyczaj topowe produkty danego producenta, np.:

- Braas: Rubin 13VTurmalin,
- Creaton: TitaniaPremion,
- Heritage: Heritage,
- Koramic: Renesansowa Alegra 9,
- Laumans: Tiefa Supra,
- Roben: Monza Plus, Piemont.

Zamów
bezpłatny
pomiar

Zamów bezpłatny pomiar

Zamów bezpłatną konsultację

Zamów bezpłatną konsultację
Zamów bezpłatny pomiar dachu lub stolarki

Potrzebujesz bezpłatny pomiar dachu lub otworów okiennych?
Chcesz się spotkać na budowie i porozmawiać o dachu?
Zostaw kontakt do siebie. Nasz mobilny doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia spotkania.

Wysłanie formularza jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o zasadach ochrony danych przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku informujemy, że:

  • 1. Administratorem podanych przez Państwa danych osobowych w powyższym formularzu jest AMBIT Pokrycia Dachowe Adam Zielonkowski Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą w Gdańsku, ul. Cementowa 5-9, 80-298 Gdańsk;
  • 2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Spółce można kontaktować się poprzez adres mail iodo@ambit.gda.pl;
  • 3. Przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • 4. Podane przez Państwa dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom niż AMBIT Pokrycia Dachowe Adam Zielonkowski Spółka Komandytowo-Akcyjna oraz podmioty działające pod szyldem "Ambit Pokrycia dachowe" lub pod szyldem "4D Grupa";
  • 5. Podane przez Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego;
  • 6. Podane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody;
  • 7. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • 8. Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku;
  • 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne.

Zamów bezpłatny pomiar dachu lub stolarki
X
Zamów Bezpłatną Konsultację Online

Potrzebujesz porady dotyczącej dachu, ale brakuje Ci czasu na wizytę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji online.

Nasi eksperci udzielą profesjonalnych porad i spotkają się z Tobą na platformach takich jak Google Meet, Microsoft Teams, Zoom lub WhatssApp.

Wysłanie formularza jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o zasadach ochrony danych przeczytasz w naszej
polityce prywatności.

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku informujemy, że:

  • 1. Administratorem podanych przez Państwa danych osobowych w powyższym formularzu jest AMBIT Pokrycia Dachowe Adam Zielonkowski Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą w Gdańsku, ul. Cementowa 5-9, 80-298 Gdańsk;
  • 2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Spółce można kontaktować się poprzez adres mail iodo@ambit.gda.pl;
  • 3. Przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • 4. Podane przez Państwa dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom niż AMBIT Pokrycia Dachowe Adam Zielonkowski Spółka Komandytowo-Akcyjna oraz podmioty działające pod szyldem "Ambit Pokrycia dachowe" lub pod szyldem "4D Grupa";
  • 5. Podane przez Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego;
  • 6. Podane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody;
  • 7. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • 8. Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku;
  • 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne.

Zamów Bezpłatną Konsultację Online

Zamów bezpłatną
konsultację online

Na wszystkie Twoje pytania odpowiedzą nasi eksperci - umów się na rozmowę!

X